ساعت سولار یا اکودرایو

ساعت سولار یا اکودرایو

ساعت سولار یا اکودرایو

ساعت سولار یا اکودرایو

ساعت سولار یا اکودرایو به ساعت هایی گفته می شود که در آن ها از انرژی خورشید و یا نور های مصنوعی استفاده می شود. این نوع ساعت ها نور خورشید و نورهای مصنوعی را به انرژی تبدیل کرده، انرژی به دست آمده را در خود ذخیره می کنند و از آن برای کارکرد موتور خود استفاده می نمایند.

ساعت سولار یا اکودرایو
ساعت سولار یا اکودرایو

ساعت هایی با قابلیت سولار

کاسیو ساعت های سولار یا اکودرایو زیادی را تولید و روانه بازار کرده است. از این ساعت ها می توان به مدل های زیادی از ساعت جی شاک اشاره کرد.

ساعت سولار یا اکودرایو با ذخیره داشتن انرژی خورشیدی قادر است تا مدت ها کار کند.

در ساعت جی شاک که از قابلیت شارژ خورشیدی برخوردار شده است، نه تنها انرژی موجود در نور خورشید، بلکه کلیه نور های مصنوعی و حتی نور لامپ‌ های فلورسنت نیز جذب شده و قابلیت تبدیل به انرژی در این ساعت ها را دارا می باشد.

ساعت سولار یا اکودرایو حتی در زمانی که نور خورشید به طور کامل وجود ندارد، مانند هوای ابری و یا در هنگامی که نور های مصنوعی در شدت کم وجود دارد، قادر به دریافت نور، تبدیل به انرژی و ذخیره سازی می باشند. 

انرژی ذخیره شده حاصل از این ساعت ها در تمامی امکاناتی که این ساعت ارائه می دهد، قابل استفاده می باشد.

ساعت سولار یا اکودرایو در هنگام قرار گرفتن در تاریکی و در صورت نبود نور خورشید نیز تا مدت زمانی کارکرد خوبی را از خود نشان می دهند. کاسیو اعلام کرده است که ساعت جی شاک با قابلیت شارژ خورشیدی می تواند تا 2 سال در مکان های بدون نور کار کند.

انرژی خورشید یکی از انرژی های کم هزینه است که در هر موقعیتی قابل دریافت می باشد. علاوه بر این به حفظ محیط زیست نیز کمک می نماید. به همین دلیل است که این نوع از ساعت ها بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

Post a Comment