کوک کردن ساعت اتوماتیک

کوک کردن ساعت اتوماتیک

کوک کردن ساعت اتوماتیک

کوک کردن ساعت اتوماتیک

در این نوشته در مورد نحوه کوک کردن ساعت اتوماتیک صحبت می شود. در ساعت های اتوماتیک، نیروی مکانیکی باعث به حرکت دراوردن چرخ دنده ها می شود. یک فنر در این نوع ساعت ها وجود دارد که این فنر دارای طول زیادی بوده و ضخامت بسیار کمی را دارا می باشد. این فنر در یک محفظه قرار گرفته است که در  نتیجه جمع شدن فنر در این محفظه نیرو ذخیره می شود و هنگامی که فنر به حالت اولیه خود باز می گردد، انرژی لازم برای به حرکت دراوردن چرخ دنده ها به دست می آید. در این ساعت ها باتری وجود ندارد. ساعت کاسیو در انواع ساعت های اتوماتیک وجود دارد.

کوک کردن ساعت اتوماتیک در هنگام قرار گرفتن بر روی مچ دست:

 ساعت های اتوماتیک مانند ساعت کاسیو در هنگام قرار گرفتن بر روی مچ دست می تواند شارژ شود. در قسمت زیر این نوع ساعت ها از یک لنگر استفاده شده است. در زمان قرار دادن ساعت بر روی مچ دست این لنگر سبب جمع کردن فنر شده و انرژی لازم برای حرکت چرخ دنده ها به دست می آید.

کوک کردن دستی ساعت اتوماتیک:

 امکان کوک کردن ساعت های اتوماتیک به صورت دستی نیز وجود دارد. برای کوک کردن دستی به سرکوک نیاز می باشد. برای این کار لازم است که سرکوک را در جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید. این کار منجر به جمع کردن فنر می شود و انرژی لازم برای  به حرکت دراوردن چرخ دنده ها حاصل می شود.

عقب افتادن ساعت اتوماتیک:

امکان عقب و یا جلو افتادن ساعت های اتوماتیک وجود دارد. این امر ممکن است در اثر ضربه  و یا عوامل دیگر صورت پذیرد. دلیل عقب و یا جلو افتادن ساعت های اتوماتیک سرعت موتور آن ها می باشد. اگر از ساعت های اتوماتیک به درستی استفاده شود این امر صورت نمی پذیرد. سرعت موتور توسط علامت های – و + واقع در پشت ساعت زیاد و یا کم می گردد. اگر به درستی از یک ساعت اتوماتیک مانند ساعت casio استفاده شود، می توان از ایجاد این امر جلوگیری نمود.

کوک کردن ساعت اتوماتیک
کوک کردن ساعت اتوماتیک

Post a Comment