نگهداری از ساعت مچی

نگهداری از ساعت مچی

نگهداری از ساعت مچی

نگهداری از ساعت مچی

مهم نیست چه میزان برای ساعت مچی خود هزینه کرده باشید، نگهداری صحیح و اصولی ساعت شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نگهداری از ساعت مچی فرایند فرسوده شدن ساعت را کند کرده و آن را تا مدت ها حفظ خواهد کرد. با ما باشید تا با نکات کلیدی نگهداری از ساعت مچی آشنایی لازم را پیدا نمایید:

دوری از عوامل آسیب رسان

میدان های مغناطیسی

یکی از عوامل آسیب رسان میدان های مغناطیسی هستند. میدان های مغناطیسی بر روی عملکرد ساعت ها تاثیرگذار بوده و می توانند منجر به اختلال در نمایش زمان در ساعت های مچی گردند. آهن ربا، لوازم برقی، بلندگو، هدفون و … می توانند ساعت را در معرض میدان مغناطیسی قرار دهند. میدان مغناطیسی  بر روی ساعت مکانیکی و کوارتز تاثیر می گذارد. البته برخی از ساعت ها دارای خاصیت ضد مغناطیس هستند، مانند ساعت جی شاک که توسط شرکت سازنده خاصیت ضد مغناطیسی آن ها اعلام شده است.

ضربه

همواره مراقب ساعت مچی خود باشید که دچار ضربه نشود. ضربه می تواند سبب ایجاد آسیب به ساعت مچی شما گردد. برخی از ساعت ها مانند ساعت جی شاک در برابر ضربه نیز مقاوم می باشند.

رطوبت

رطوبت همواره دشمن ساعت های مچی بوده است. سعی کنید تا حد امکان ساعت مچی خود را از آب دور نمایید. برخی از ساعت ها با خاصیت ضد آب شناخته می شوند که خاصیت ضد آب دارای درصد های مختلفی است. به عنوان مثال برخی از انواع ساعت جی شاک دارای مقاومت بالا تا عمق 200 متری هستند.

دما

ساعت های اتوماتیک به میزان بیشتری در مقابل درجه حرارت بالا حساس هستند. دمای -10 تا +60 درجه سانتی گراد عملکرد منفی بر روی ساعت های مچی دارند.

عوامل شیمیایی

عوامل شیمیایی بر روی ظاهر ساعت تاثیرگذار است.

تمیز کردن ساعت مچی

تمیز کردن اصولی و موقع ساعت های مچی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. آلودگی های موجود بر روی ساعت باید در مدت زمان معین برطرف گردد. برای این کار می توان از یک پارچه نرم کمک گرفت.

نگهداری از ساعت مچی
نگهداری از ساعت مچی

مراقب بند ساعت مچی خود باشید

در نگهداری از ساعت مچی  مهم است که بند های ساعت مچی شما از چه نوعی می باشد. برای تمیز کردن بند های استیل می توان از آب کمک گرفت اما ساعت های بند چرمی در برابر آب مقاوم نیستند و برای تمیز کردن آن ها باید دقت بیشتری را به کار برد.

در آخر توجه داشته باشید که نور خورشید، عطر، لوازم آرایشی و بهداشتی تاثیر منفی بر روی ساعت مچی شما می گذارند.

Post a Comment