تاریخچه جی شاک

تاریخچه جی شاک

تاریخچه جی شاک

اگر هوادار ساعت‌ های مقاوم در برابر ضربه، رطوبت و حتی گرما باشید یا کارتان به شکلی باشد که نیاز به ساعتی خوب داشته باشید، تنها گزینه پیش روی شما خرید ساعتی به نام ساعت جی شاک (G-Shock) است که از برند کاسیو گرفته شده است. ساعت جی شاک نیز به مانند هر برند دیگری دارای نقاط پنهان و رازهایی است که هر کسی آن را نمی ‌داند.

اولین مدل ساعت جی شاک

اولین مدل از انواع ساعت‌ جی شاک ، دو سال بعد از ایده پردازی ‌های کیکو آیب و گروه همراهش که فقط ۳ نفر بودند، ساعتی با عنوان DW-۵۰۰۰C ساخته شد. هم‌ زمان با شروع ساخت این مدل، گروه جی شاک تصمیم به ساخت ساعتی متفاوت ‌تر با قلبی محافظت شده در برابر بالشتک‌ های پلاستیکی و ژله ‌ای گرفت. جالب است بدانید که ایده ی این ساعت نیز برگرفته از اسباب بازی‌ های کودکان بود.
بیش از ۳ دهه از تولد این ساعت بسیار سرسخت می ‌گذرد و نقاط عطف فراوانی در تاریخچه آن رخ داده است. اولین مدل آنالوگ و دیجیتال در سال ۱۹۸۹ طراحی شد. سال ۱۹۹۳ تولد اولین ساعت غواصی واقعی ساعت جی شاک بود. این ساعت جی شاک که Frogman DW-۶۳۰۰ نام داشت توان تحمل ۲۰ اتمسفر داخل آب را داشت. اولین مدل تیتانیومی ساعت جی شاک نیز با عنوان Frogman DW-۸۲۰۰ در سال ۱۹۹۵ راهی بازار شد.

جی شاک همیشه پرفروش نبود

جی شاک در سال ۱۹۸۳ تاسیس شد و از آن زمان تاکنون همیشه با افت و خیزهای زیادی همراه شد. علی رغم این که دهه ۹۰ میلادی جی شاک فروش بسیار خوبی داشت اما به یک ‌باره در سال ۱۹۹۷، فروش سالانه افت شدید پیدا نمود و میزان فروش حدودا به یک سوم مشابه سال گذشته رسید. جی شاک برندی است که سالانه در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ مدل ساعت تولید و روانه ی بازار می‌ کند. برند ساعت جی شاک در سال ۱۹۹۸ تنها یک سال بعد از آن افت فروش، توانست ۲۰۱ نوع ساعت جی شاک تولید کند.

Post a Comment