سنگ های قیمتی در ساعت ها

سنگ های قیمتی در ساعت ها

سنگ های قیمتی در ساعت ها

سنگ های قیمتی در ساعت ها

در داخل موتور ساعت‌ ها از سنگ های‌ قیمتی‌ استفاده می شود. استفاده از سنگ های‌ قیمتی‌ به عملکرد بهتر ساعت ها کمک می کند. در این نوشته با ما همراه باشید تا در مورد دلیل استفاده از سنگ های قیمتی در ساعت ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

آس واچ گالری عرضه کننده انواع ساعت های اورجینال

09128006903

در انواع ساعت های مچی از جمله ساعت کاسیو از این سنگ ها استفاده می شود.

ساعت ها از قطعات متعددی تشکیل می شوند. در ساعت ها از چرخ دهنده های زیادی استفاده شده است. این چرخ دهنده ها دائما” در حال حرکت و چرخش هستند. محور چرخ دهنده ها بر روی یک تکیه گاه قرار دارد.

 چرخش این چرخ دهنده ها منجر به حرکت دراوردن عقربه های ساعت ‌شمار، دقیقه ‌شمار و ثانیه ‌شمار می گردد. حرکت چرخ دهنده ها در کنار هم سبب ایجاد اصطكاک این قطعات می گردد که با گذشت زمان سبب فرسوده شدن قطعات خواهد شد. این امر منجر به ایجاد آسیب به قطعات می شود که در نتیجه این امر زمان به درستی و با دقت نمایش داده نمی شود و در ادامه ممکن است ساعت از حرکت بازایستد. برای جلوگیری از ایجاد این مشکل در قسمت تکیه گاه چرخ دهنده ها باید از مواد سخت استفاده شود تا از بروز این مشکل جلوگیری به عمل آید. این مواد سخت از سنگ های قیمتی انتخاب می شوند.

سنگ های قیمتی در ساعت ها
سنگ های قیمتی در ساعت ها

ماده مناسب

ماده مناسب برای این کار یاقوت و الماس می باشد. الماس به دلیل قیمت بالایی که دارد برای استفاده در ساعت های مچی مقرون به صرفه نمی باشد. به همین دلیل بهتر است که از یاقوت و جواهرات دیگر استفاده شود. استفاده از یاقوت و جواهرات به دلیل سخت بودن، منجر به ایجاد اصطكاک‌ كمتر می گردد. بنابراین ساعت همواره عملکرد مناسبی را از خود نشان می دهد و به درستی و با دقت کار می کند. مانند ساعت کاسیو ساعتی با دقت بسیار بالا است که دارای درصد خطای پایینی می باشد.

ساعت های اتوماتیک

در ساعت های اتوماتیک به دلیل اینکه قعطات داخل ساعت دارای حرکت بیشتری هستند، نیازمند استفاده از سنگ های بیشتری می باشند که در این حالت تعداد سنگ ها با توجه به عملکرد و نوع ساعت تعیین می گردد.

برای خرید ساعت کاسیو و سایر ساعت های اصل می توانید با گالری ساعت آس تماس بگیرید:

09128006903

بیشتر بدانید:

انواع شیشه ساعت مچی

ساعت های اتوماتیک

کوک کردن ساعت اتوماتیک

Post a Comment