انواع قفل ساعت مچی

انواع قفل ساعت مچی

انواع قفل ساعت مچی

انواع قفل ساعت مچی

قفل های استفاده شده بر روی ساعت های مچی دارای انواع گوناگونی هستند. در انتخاب انواع قفل ساعت مچی معیار هایی در نظر گرفته می شود. قفل ساعت ها می تواند بر اساس سبک و استایل ساعت و یا جنس بند مورد استفاده متفاوت باشد. قفل ها از اجزای مهم در ساعت های مچی هستند که در انتخاب ساعت باید در نظر گرفته شوند. یک قفل با دوام می تواند علاوه بر افزایش عمر ساعت مچی، ایمنی نیز به همراه داشته باشد.

قفل سگکی

در قسمت بند قفل های سگکی یا کمربندی از سوراخ ‌های زیادی استفاده شده است. این سوراخ ‌ها برای تنظیم کردن بند بر اساس سایز مچ دست قرار داده شده اند. در قسمت انتهایی بند از دستگیره استفاده شده است که بتوان دو بند را به یکدیگر متصل کرد. قفل سگکی در کمربند ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند به همین دلیل با نام قفل کمربندی نیز شناخته می شوند. این قفل در ساعت لی کوپر نیز دیده می شود.

انواع قفل ساعت مچی
انواع قفل ساعت مچی

قفل پروانه ای

قفل پروانه ای از قفل های امن به حساب می آید. این قفل به قفل پنهان نیز معروف است زیرا پس از بسته شدن دیده نمی شود و بند ساعت به صورت یکپارچه به نظر می رسد. قفل پروانه ای برای بند های با جنس سرامیک و استیل مناسب تر است.

قفل کلیپسی

قفل کلیپسی بیشتر با بندهای چرمی و پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین در ساعت لی کوپر دیده می شود. قفل کلیپسی قابلیت این را دارد که بتوان انتهای بند را با اندازه دلخواه تنظیم نمود. این قفل ها در باز و بسته کردن آسیب کمتری را به بند ساعت وارد می کنند.

انواع قفل ساعت مچی
انواع قفل ساعت مچی

قفل فشاری

قفل فشاری در قسمت کنار دارای دو زبانه است که با فشار دادن آن ها به صورت همزمان قفل بند ساعت باز می شود. قفل فشاری از انواع قفل های تاشو می باشد.

برای خواندن مقالات بیشتر بر روی لینک های زیر بزنید:

تاریخچه برند لى كوپر

ویژگیهای ساعت مچی لی کوپر مدل LC06293.458

راهنمای تشخیص ساعت اصلی از تقلبی

Post a Comment