ساعت های نوین

ساعت های نوین

ساعت های نوین

به تدریج با پیشرقت علم و دانش بشری ساعت های جدید مکانیکی، وزنه ای، فنردار، برقی جایگاه ساعت های شنی ماسه ای و آفتابی و دریایی را گرفتند و مردم نیز از آن ها استقبال گرمی کردند. سنجش دقیق زمان در زمان های قدیم امر مهمی نبود اما امروزه مردم بر روی ثانیه های زمان هم حساب می کنند. در همان اوایل قرن شانزدهم اولین ساعت مچی آهنی، که تقریبا زمخت و زشت بود، توسط یک فرد آلمانی ساخته شد بعد از گذشت زمان در قرن هجدهم با استفاده از فنر و چرخ های بسیار ریز و کوچک ساعت های مچی ظریف و زیبا به وجود آمدند.
ساعت های ساخت شده در این روزها حتی ظاهری زیبا تر دارند و به هر رنگی که مدنظرتان باشد تبدیل می شوند.
پیشرفت ساعت ها تا جایی آمده است که برخی از آن ها با ضربات مچ شما کار می کنند و دیگر نیازی به باتری نیست این گروه ساعت های پیشرفته را در مدل های مختلف ساعت گارمین می بینید.

بزرگ ترین ساعت دنیا

در میان سال های ۱۸۶۵ تا ۱۸۶۸ بزرگ ترین و حجیم ترین ساعت دیواری جهان، در کلیسای سن پیر در فرانسه نصب شد که ارتفاع ساعت ۱/۱۲ متر و عرض این ساعت ۰۹/۶ متر و ضخامت آن ۷/۲ متر بود و این ساعت از ۹۰۰۰۰ قطعه تشکیل شد. همچنین در مقابل بزرگ ترین ساعت دنیا، ظریف ترین ساعت فقط ۹۸/۰ میلی متر قطر دارد.

بابلی ها

تعیین کردن هفت روز هفته و تعیین عدد پایه 60 برای ساعت، از یادگاری های بابلی ها می باشد. بابلی ها عقیده داشتند چون عدد 60 به اعداد 1، 2، 3، 5 ، 6 ، 10، 15، 20، 30 قابل تقسیم است. بنابر این، همین عدد را پایه در نظر گرفتند و مبنای تقسیم بندی ساعت 60 شد. همچنین تقسیم بندی دایره به 360 درجه که مضربی از 60 است از کارهای جالب بابلی ها می باشد و تا به امروز همگی از آن پیروی می کنیم.

Post a Comment